Trecând peste urmele fine de comportament obsesiv compulsiv pe care le manifest, a avea informația foarte bine structurată și organizată nu este o fixație, ci un lucru foarte necesar atunci când ne concepem site-ul. Meniurile sunt, de fapt, o colecție de etichete după care utilizatorii site-ului se vor ghida în atingerea scopului lor și cu ajutorul cărora vor ști mereu unde anume se află în platforma voastră. E ca în Scufița Roșie, doar că sunt mai multe poteci, mai multe bunici și când vă structurați site-ul trebuie să eliminați toți lupii. (Pădurarii îi vom numi FAQ Rangers.)

Există două secțiuni care nu trebuie să lipsească niciodată de acolo – Despre noi și Contact. Între ele avem categoriile principale ale site-ului. Încercați pe cât posibil să ierarhizați informația pe care o oferiți. Da, știu că totul este important, dar imaginați-vă cum arată un meniu al unui magazin online de pantofi în care toți pantofii sunt importanți.

 

Nu vă încărcați site-ul cu prea multe categorii, mai ales dacă știți că nu aveți foarte multă informație de oferit. Chiar daca aveți un blog sau un site de content, patru-cinci categorii sunt mai mult decât suficiente. Valabil și pentru subcategorii.

În plus, nu omiteți faptul că meniul vostru este vizibil și pe mobil. Prin cât de multe categorii și subcategorii vreți să dați scroll pe un ecran de telefon pentru a ajunge la destinație?

De asemenea, să nu uităm de denumirile lor. Categoria: Minuni din grădină nu îmi spune mie utilizatorului că acolo găsesc dulceață de nuci. Și mai important, nu îi spune nici lui Google. Atenție la cuvinte.

Ca să nu vă rețin inutil, nu spune nimeni că trebuie să aveți cinci categorii sau șapte sau 296. Dar bunul simț și logica ne indică faptul că ar fi bine să nu ne întindem mai mult decât ne ține plapuma și să nu fim excesiv de “guralivi” din primul ecran. Doar să fim de ajutor și eficienți.

 

_____________________________________

Dacă lucrezi în web development, în marketing, în project management pe zona de dezvoltare website-uri, landing pages, aplicații etc, dacă ești junior în zona de digital, media, dacă ești pasionat de ceea ce fac și de cum fac oamenii pe net, atunci descarcă gratuit e-book-ul: Experiența utilizatorului este experiența brandului.

dwld

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.