ipad-820272_1920

Într-o nuștiucareseară, vorba cântecului, am vrut să mă duc la film. Și cum nu eram în fața calculatorului și nici la mai puțin de un kilometru de el, am decis să intru de pe telefon să fac o rezervare. Nu dețin aplicație pentru că nu îmi stă în obicei să merg la film atât de des încât să aloc spațiu și pentru asta în telefon.

Nu mai are importanță pe ce site am intrat, că nu e frumos să arăți cu degetul, dar am constatat că versiunea de mobil era sublimă, dar lipsea cu desăvârșire. Și nu era singura. În 2015.

Că avem cu toții nevoie de versiune de mobil, pe care o rezolvăm provizoriu cu un site responsive, nu este breaking news. Dar dacă experiența anterioară și cifrele din analytics ne spun că avem un procent important (a se citi peste 3%) din traficul total venit de pe mobil, poate că este momentul să ne concentrăm puțin pe optimizarea experienței mobile a utilizatorului nostru.

După stabilirea obiectivelor versiunii de mobil a site-ului, despre care vom mai vorbi pe îndelete, următorul pas este să înțelegem cum interacționează utilizatorul cu ea. Pentru asta trebuie să ne punem un set de întrebări care seamană cu următoarele:

– nu mai avem butoane reale de apăsat, cum completează utilizatorul acțiunea pe care ne dorim să o facă?

– e grozav ca putem face zoom, dar oare e bine să trebuiască să facem asta pentru a ajunge la informația pe care o căutăm?

– avem pagină de contact, îi dăm numărul de telefon sau un buton de Call direct, mai avem nevoie de formular?

– meniul nostru e stufos, cum îl restrângem în două trepte încât să fie simplu de accesat?

– cum semnalăm unde a ajuns utilizatorul și care sunt scurtăturile pe care i le oferim pentru a reveni la un pas anterior?

– dacă am un magazin online, care sunt șansele ca utilizatorul să cumpere direct din versiunea de mobil?

– cum prioritizăm conținutul în funcție de ecranul pe care va fi vizualizat (analizați rapoartele pentru a înțelege ce tip de dispozitive cu Android, iOS sau Windows sunt cele mai populare printre cititorii voștri și găsiți soluții adecvate)

– unde plasăm butoanele, contează dacă un om e dreptaci sau stângaci?

Mai completați și voi. Gândiți-vă la ce anume vă frustrează la site-urile pe care accesați de pe mobil, amintiți-vă care dintre acțiunile pe care le-ați îndeplinit v-au luat cel mai mult timp și de ce, gândiți-vă de ce stați în unele aplicații mai mult decât în altele etc.

Nu vorbim despre o roată supersonică pe care o vom descoperi în viitor și o vom adopta peste 60 de ani, ci  o roată supersonică din zilele noastre.

Vă las cu un exemplu: niște cifre despre mediul rural românesc, de pildă, care au fost prezentate la finalul anului 2014 la Ziua Cercetării Media. The Internet is Now. And it is very Mobile.

Romanii din mediul rural au acces mai degraba la Internet decat la alimentarea cu apa curenta, canalizare sau baie in interiorul locuintei. In plus, folosesc tableta sau telefonul mobil pentru navigare online mai mult decat cei din mediul urban.

Nu toate gospodariile din mediul rural au acces la electricitate, astfel ca una din 100 de familii nu are curent electric, potrivit unor date referitoare la accesul la utilitati in mediul rural, prezentate joi de directorul general al Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT), Arina Ureche, potrivit corespondentului Ziare.com prezent la conferinta intitulata “Ziua Cercetarii Media”.

 

62 la suta dintre gospodarii au conexiune la Internet, mai mult decat alimentarea cu apa curenta sau canalizare (45 la suta).

De dus sau baie in interiorul locuintei beneficiaza doar 36 la suta dintre familii, iar 32 la suta de alimentare cu apa calda.

Sursa: ziare.com

 

_____________________________________

Dacă lucrezi în web development, în marketing, în project management pe zona de dezvoltare website-uri, landing pages, aplicații etc, dacă ești junior în zona de digital, media, dacă ești pasionat de ceea ce fac și de cum fac oamenii pe net, atunci descarcă gratuit e-book-ul: Experiența utilizatorului este experiența brandului.

dwld

 

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.