board-1108458_1280

Pentru că deja până luna asta s-a răspuns la una dintre cele mai rostite întrebări din lume – unde facem revelionul, mă gândesc eu că nu e prea devreme să vorbim despre ce avem de pus în strategia pentru 2016.

În ce privește tendințele pentru mediul online avem trei direcții principale: mobile, video, experiență. Să le luăm pe rând:

A. Mobile
Nu e o noutate, de anul acesta site-urile cu variantă de mobil pusă la punct sunt avantajate de Google. Mie mi se pare un motiv suficient să verificați dacă sunteți în 2015 cu toate platformele sau dacă mai aveți de lucru. Fiți îndrăzneți și dacă abia acum porniți la drum cu un site nou, ar fi bine să concepeți întâi aplicația de mobil și apoi să scalați pentru desktop.

Când vă apucați de treabă nu uitați că trebuie să gândiți pentru două degete, nu pentru 10 degete și un mouse, că paginarea articolelor nu este recomandată chiar dacă încă ați mai rămas blocați în disperarea după trafic, că meniurile trebuiesc structurate altfel, că – potrivit unei cercetări făcute de Medium – durata ideală pentru citirea unul text este de 7 minute așa că nu deveniți Sadoveanu când vă apucați de scris etc. Fiți deschiși și cu privire la modul de comunicare – nu mai discutați cu utilizatorii doar via e-mail, folosiți-vă de messenger, whatsapp etc. Consumul de internet pe mobil deja l-a depășit pe cel de pe desktop, nu mai pierdeți timpul.

B. Video
YouTube = o treime dintre toți oamenii de pe internet. Numărul de ore pe care oamenii îl petrec vizionând clipuri pe YouTube a crescut cu 60% de la an la an în ultimii doi ani. Consumul de YouTube pe mobil a crescut cu 100% de la an la an, iar astăzi mai bine de jumătate din numărul vizualizărilor YouTube sunt de pe mobil. Mai mult, durata sesiunii de consum pe acest canal, pe mobil, a crescut la 40 de minute, potrivit YouTube. Postările video urcate direct în Facebook au cel mai mare reach dintre toate tipurile de mesaje.

Nu trebuie să fiți un studio de producție pentru a putea avea un canal pe această platformă. Resursele necesare sunt reduse, vorbeam aici despre asta. Imaginație și chef de muncă – tot ce aveți nevoie.

B.1. Content
Acesta nu este un trend, este o constantă. Ceea ce diferă totuși este modul de prezentare al acestuia, forma în care îl livrați. A sosit vremea să fim mult mai atenți la felul în care spuneți povești. Textul scris este minunat, dar nu mai este suficient pentru toate categoriile de public. Ascultați, înțelegeți și croiți content în forma în care și-l doresc utilizatorii voștri.

Nu uitați de conținutul pe care îl postați în Social Media. Din ce în ce mai mulți oameni folosesc funcția de căutare în interiorul platformelor de socializare așa că atunci când scrieți pentru Facebook sau LinkedIn, nu uitați de cuvinte cheie și de un copy bun.

C. Experiență
Să livrați mesaje ca împușcate în neant nu mai este la modă. Că brandul tău e pe net și dă din gură acolo este ok, dar nu iese cu nimic în evidență. Publicul consumă atât de mult internet zi de zi, înghite atât de multă reclamă și de o mie de ori mai multă înformație, încât dacă ai norocul să te bage în seamă atunci înseamnă că ceva-ceva ai făcut foarte bine. Și cel mai probabil i-ai oferit o experiență plăcută. La fel ca atunci când mergem într-un anumit bar pentru că acolo chelnerii ne tratează într-un anumit fel, mâncarea este gătită într-un mod special, muzica este dintr-un gen specific, avem voie să stăm pe scaunul nostru preferat etc, la fel se pune problema și în spațiul virtual. Contează mai mult cum mă faci să mă simt, nu câți bani mă pui să scot din buzunar pentru asta. Oferiți experiențe, nu prețuri.

 

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 13 mai ne vedem la cursul Online Content Writing and Strategies unde vorbim despre scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Also, am deschis un nou curs care ține două zile, Online de la A la Zen (19-20 mai), în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Detalii și înscriere aici

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.