Pentru foarte mulți oameni cuvântul editorial înseamnă ziare și reviste și, mai nou, site-uri stufoase cu conținut informațional sau de entertainment.

Chiar dacă strategiile editoriale sunt concepte specifice jurnalismului, orice site care produce conținut pentru publicul său țintă are nevoie de o strategie editorială care se construiește în jurul tipicului businessului său, modului în care publicul lui consumă informație și tonului vocii brandului său.

Dar de comunicat trebuie să comunici. Iată cum poți să o faci mai organizat, fără să pierzi pauza de cafea frământându-te despre ce să scrii, fără să uiți că ai de scris, fără să te trezești că nu ai ce distribui pe rețelele sociale.

Strategia editorială

Înainte să deschizi un Excel sau un spreasdsheet în Google Docs, trebuie să îți pui următoarele întrebări:

  • Publicul meu (în general) citește, se uită la poze sau consumă conținut video?
  • Ce înseamnă acest “în general” – zilnic, săptămânal, lunar, ocazional?
  • Pot să produc conținut direct relaționat cu businessul meu în ritmul în care consumă publicul meu?

Să luăm un exemplu de creare a unui schelet de strategie editorială.

Avem un site al unui designer de modă. Site-ul este la baza un shop online, cu o secțiune de blog inclusă. Secțiunile disponibile în site sunt: Rochii, Fuste, Bluze, Pantaloni (Femei) Cămăși, Bluze, Pantaloni (Bărbați). Blogul îți este cârligul prin care îți aduci potențiali cumpărători în site, implicit subiectele abordate trebuie să fie direct relaționate cu produsele tale, dar interesante pentru cititori. O propunere de strategie editorială ar arăta cam așa.

edit planning

 

 

 

O planificare elaborată include și ziua în care va fi postat materialul și rețelele sociale pe care îl vei distribui, calendarul de postare și repostare al materialelor și modul în care textele sunt relaționate între ele. Despre acest ultim subiect vom discuta pe îndelete într-un articol viitor.

 

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 13 mai ne vedem la cursul Online Content Writing and Strategies unde vorbim despre scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Also, am deschis un nou curs care ține două zile, Online de la A la Zen (19-20 mai), în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Detalii și înscriere aici

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.