Vorbeam cu puțin timp în urmă despre cât de mult timp petrecem pe mobil și că nimeni nu mai are nicio scuză ca în 2015 să nu aibă versiune mobile a site-ului său. Deja nu mai e un moft, un bonus sau o inovație să accepți că utilizatorii tăi stau foarte mult pe smartphone și că mulți dintre ei ajung pe paginile site-ului tău de acolo, unii chiar numai de acolo. Cați? Verifică în analytics.

Diferențele dintre versiunea desktop și cea mobile sunt nenumărate și cu siguranță nu ne ajunge un singur articol pentru a le menționa pe toate, dar să încercăm să listăm câteva aspecte dintre cele mai importante pe care trebuie să le urmăriți când vă construiți o versiune de mobil pentru produsul vostru.

Înainte să trecem la treabă ar trebui să clarificăm un lucru destul de important. Nu vorbim aici despre responsive design, ci despre două lucruri complet diferite – versiune web a site-ului și versiune mobile a site-ului.

Un design responsive înseamnă că se construiește un singur site al cărui design se adaptează în funcție de ecranul pe care este afișat. Un site optimizat pentru mobil înseamnă că s-au construit două versiuni separate pentru același produs – mobile și desktop.

  • Reduceți complexitatea acțiunilor

Știm cât de importante sunt afișările, dar știm și cât de puțină răbdare au userii pe telefon. Dați consumatorului posibilitatea de a citi un articol într-un singur ecran pentru că este posibil să aibă o conexiune slabă și face cinci cocostârci origami până îi încarcă o pagină. Nu îl puneți să închidă 1600 de bannere ca să citească și nu îl hăituiți cu abonarea la newsletter sub formă de pop-up. De asemenea, dacă aveți un shop online, butonul de Adaugă în coș nu trebuie să mă ducă în coș de fiecare dată când îl apăs, opțiunile trebuie prezentate diferit etc.

  • Nu reduceți cantitatea de conținut

Nu vă frustrați utilizatorul care intră pe site de pe mobil sau tabletă oferindu-i mai puțin conținut. Wikipedia este titanică și nu își restricționează conținutul afișat pe mobil. Ce aveți totuși de făcut este să îl organizați cât mai simplu și mai eficient ca să încurajați navigarea. Meniurile ar trebui să fie simple, intuitive, să respecte ceea ce găsim și pe versiunea desktop. Optați pentru meniuri simple cum este cel cu taburi de la Instagram sau unul lateral hidden.

  • Corelați inteligent funcțiile smartphone-ului cu site-ul vostru

Și aici vorbesc în special de funcția de Contact. Dați-mi posibilitatea să sun/dau SMS direct la un număr de telefon sau sa trimit un mesaj, dar fără să completez o mie de câmpuri, deși aș prefera un buton de e-mail sau un WhatsApp. Nu îmi scrieți adresa, dați-mi Google Maps direct, că nu îmi trebuie ca să o scriu pe un plic să vă trimit o scrisoare, probabil sunt în mașină și vreau să ajung la voi.

  • Touchscreen != tastatură

Și nici mouse. Nu uitați că pe mobil nu putem să facem click dreapta, nu avem mouse over și Open in New Tab e ceva destul de complex. Linkurile puse pe cuvinte sunt dificil de selectat și de obicei le accesăm exact atunci când nu vrem și doar încercam să dăm scroll. Nu plasați butoane în marginile ecranului, nu creați casete în care se poate face scroll în interiorul unei pagini. Creați formulare simple și dacă userul a greșit, nu îl puneți să completeze din nou toate câmpurile.

  • Atenție la layout

Nu complicați lucrurile. Folosiți iconuri comune pentru a semnala butoanele de social media, butonul de căutare, meniul, contactul etc. Nu folosiți butoane mici. Asigurați-vă ca aveți un contrast bun background/conținut pentru că nu toți utilizatorii folosesc telefonul mobil în casă, la lumina unui bec de 100 și la distanța ideală de ochi. Lumina de afară sau lipsa oricărei surse de lumină, displayul modelului de smartphone, unghiul de vizualizare sunt lucruri pe care nu le puteți controla.

P.S. În timp ce mă jucam pe mobil mi-a apărut o reclamă la un alt joc, exclusiv de mobile, care se încheia cu un ecran în care vedeam cum sunt scrise două cuvinte legate de jocul respectiv. Iar sunetul care se auzea pe măsură ce apăreau literele pe ecran era de tastatură clasică.

Nu faceți lucruri fără sens, doar pentru că dau sau sună bine.

 

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 23-24 iunie ne vedem la cursul Online de la A la Zen unde vorbim despre websiteuri, aplicatii, scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Cursul ține două zile în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Detalii și înscriere aici

 

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.