qa

Sper ca ați revenit cu forțe proaspete din scurta vacanță de sărbători și ca sunteți pregătiți de o lună plină.  Am adunat la cursuri o serie de întrebări pe care le aud constant și am decis să fac o serie de postări Q&A pentru că poate vor fi de folos mai multor oameni.  Inițial am vrut să le grupez pe categorii,  dar ele sunt utile în economia întregului produs online și sunt bune pentru oricine, fie că activează la raionul texte, design sau social media.

1. De cât content am nevoie ca să cresc site-ul la un trafic decent?

În primul rând,  ce înseamnă trafic decent? În al doilea rând, ai nevoie de trafic mult sau de trafic de calitate?  În al treilea rând, cu o floare nu se face primăvară.  Ai nevoie și de soare, de apă, de insecte și multe altele.  Cu alte cuvinte, un sac de conținut nu e destul.  În prima etapa de dezvoltare a unui site, a produce conținut și atât nu este suficient. Trebuie sa pornești de la structurarea unui plan editorial,  care urmează sa fie sincronizat cu un plan de social media, cu unul de promovare și cu campanii de content bine planificate,  susținute de parteneri. Trebuie sa accepți că ai de investit și resursa financiară aici,  nu doar umană.

Și poate pare floare la ureche ce am scris mai sus,  dar nu e. Planurile editoriale implică și stabilirea unui ton al vocii,  stabilirea tipurilor de content produse și alte lucruri.  Așadar, nu există un număr de articole.  Nu îți pot spune ca ai de scris 60 de articole ca sa faci 2785 de afișări. Dar îți pot spune că ai nevoie de o rutină,  de un plan și de campanii constante.

2. Infinite scroll vs paginație?

Răspunsul este da. De fapt,  răspunsul este “da, depinde”.  Nu luați lucrurile pe care urmează să vi le spun ca literă de lege pentru ca situațiile diferă de la caz la caz.  Părerile sunt, în mod evident,  împărțite.  Eu sunt în tabăra “infinite scrolling”,  dar sunt aici din cauza obiceiurilor pe care mi le-am format consumând foarte mult conținut scris pe mobil. Și recomand infinite scrolling pentru site-urile de content sau cele de entertainment (vezi 9gag, buzz feed etc). Acum, studiile arata că,  deși engagementul oamenilor a crescut pe paginile cu infinite scrolling,  căutările în site au scăzut foarte mult.  Cred ca lucrul acesta este valabil în special pentru site-urile de shopping cu foarte multe produse, unde poate fi foarte ușor sa te pierzi în lista de produse.

O altă problemă a afișării conținutului gradual este iluzia liniei de finish.  Dacă intru pe un site și bara de scroll este la 25% din înălțimea browserului,  ma pregătesc psihic pentru o lectura de maxim 45 de secunde.  Dar la scroll bara se va micșora, ceea ce e incomod în special pentru cei cu foarte puțin timp la dispoziție.  Pe de altă parte, paginarea face afișări și îți dă falsa idee ca ești popular :p. În același timp fiecare acțiune de next page înseamnă o noua încărcare.  Testează site-ul pe toate browserele,  dacă ai un timp bun,  atunci nu te oprește nimeni sa optezi pentru această variantă.

3. Cu sau fără Live videos pe Facebook?

Răspunsul este din nou da. În timp ce profit de această unealtă pentru a urmări transmisiuni live de la evenimente la care nu pot să ajung și, cu siguranță, pentru jurnaliști Facebook Live va fi jucăria preferată în curând, am teama că utilizarea cu măsură nu este ceva caracteristic românilor. Da, ar fi drăguț să văd un live dintr-o fabrică, un fel de How It’s Made de câteva minute. Da, campaniile vor înflori mai mult ca sigur. Ceea ce nu e rău.

Cât despre brandul personal… dacă nu ai nimic de spus, nu porni camera doar ca să te afli în treabă. Cred în continuare că pentru vlogging (în special live vlogging) ai nevoie de multe calități și puțini le au. Cred că live-urile nu trebuie să fie ceva spontan, în special când comunicați în numele unei cauze, unui business sau al unei comunități, ci au nevoie de planificare. My 2 cents.

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 17-18 septembrie ne vedem la cursul Online de la A la Zen unde vorbim despre websiteuri, aplicatii, scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Cursul ține două zile în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Mai mult, avem și invitați speciali. Detalii și înscriere aici

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.