Dear Juniors,

îmi aduc aminte și acum primul meu job în presă în care emoția cea mai mare nu era atunci când sunam și vorbeam cu ditamai personalitatea, nu era când mă certam cu colegii să facă liniște că nu găseam titlul potrivit și nu era nici când apăsam butonul de Publish. Emoția era când lăsam textul la corectat editorului, șefului meu direct (Da, vin de pe vremea când în redacții încă erau reporteri, redactori, editori și corectori….).

Și în timp ce în presă scrisul era cumva rupt între sentimentul de a face o informare importantă pentru națiune prin textul tău și dorința de a fi redactorul lunii în ochii șefului, de partea cealaltă, în agenții îmi dau seama că, dincolo de șefii direcți, juniorii mai aveau de făcut pe plac mai ales clientului cu textele lor scrise fie pentru vreo broșură, un blog de companie sau chiar textele generale de pe site-ul lor de prezentare.

Și cred că teama asta de a nu fi certați direct și nevoia de confirmare că am făcut treabă bună ne face să uităm că scriem pentru publicul ziarului sau revistei, respectiv publicul companiei pentru care lucrăm. Nu pentru șefi.

Da, așa este, șeful trebuie să fie de acord cu informațiile prezentate în text, cu corectitudinea datelor, cu tonul vocii folosit în comunicare. Dar subiectul, modul de abordare și modul de prezentare al informației trebuie alese cu gândul numai și numai la public.

Cu riscul de a mă repeta, șefii voștri sunt cei care vor sta cel mai puțin pe site (dacă scrieți cum trebuie și faceți trafic, evident). Publicul apreciază, distribuie, cumpără, recomandă. Și abia când dați publish trebuie să aveți emoții. Audiența este singurul barometru care afișează valoarea reală a calității scriiturii voastre.

Iar pe final, dragi șefi, aveți încredere și în oamenii voștri de comunicare când vă spun că știu ei mai bine. Că de aceea i-ați angajat. Este o diferență între a ști cine este publicul vostru și cum trebuie să îi vorbiți.

Spor la scris,

Olivia

 

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 23-24 iunie ne vedem la cursul Online de la A la Zen unde vorbim despre websiteuri, aplicatii, scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Cursul ține două zile în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Detalii și înscriere aici

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.