Conținutul multimedia este vedeta ultimilor ani. Ca să pornim discuția de pe teren comun, iată o definiție a termenului de multimedia:

mm

Odată cu evoluția tehnologică, producția de conținut video și foto a depășit bariera agențiilor de creație, studiourilor sau televiziunilor, iar posibilitatea de a distribui fără costuri acest conținut via marele ocean al Internetului, ne-a transformat în mici producători pe fiecare dintre noi. Dar nu suntem aici să consemnăm întâmplări.

În momentul în care urmărim să comunicăm cu un anumit public către care se adresează business-ul nostru trebuie să îi înțelegem obiceiurile de consum și să găsim răspunsuri la câteva întrebări simple: ce conținut consumă, cât consumă, când consumă, cât de des consumă.

Astăzi vorbim despre câteva aspecte de luat în calcul când încercăm să răspundem la prima dintre aceste întrebări și anume ce consumă și mai ales dacă suntem capabili să le oferim ce consumă.

Tipuri de conținut

 

  • Text

Textele sunt acel tip de conținut fără care un website nu poate exista și, până la acest punct este cel mai bun mod de a atrage trafic organic spre paginile noastre. Fie că vorbim despre prezentări de companie, descrieri de produse, explicații foto, știri  sau articole, textul este nelipsit. Resursele necesare producerii de conținut scris sunt minime, implică timp și exercițiu. Evitați scurtăturile, nu reciclați textele altora, aveți nevoie de content original.  Vom vorbi despre tipurile de texte pe care le putem crea într-un articol viitor.

  • Foto

Galeriile foto sunt binevenite, dar nici ele nu pot exista de sine stătătoare. Dacă vă puneți la punct un site de travel sau de photo sharing veți avea nevoie de descrieri bine scrise, titluri și context pentru ele. Când produceți conținut foto și îl publicați pe site asigurați-vă că aveți un website optimizat și că imaginile se încarcă repede. Vom discuta curând despre dimensiunile fotografiilor și modul lor de încărcare. Regula conținutului original rămâne în picioare. Resursele nu mai sunt doar de timp, ci implică și existența unei camere foto bune. În timp ce puteți să vă folosiți de smartphone pentru a captura momente și imagini, dacă vă doriți un site bazat pe conținut foto va trebui să investiți într-un DSLR.

  • Video

Din punctul meu de vedere ne aflăm în era în care conținutul video pentru web domină rețelele sociale și schimbă radical modul în care comunicăm. Asta nu înseamnă că orice brand sau orice persoană trebuie să treacă la producția video. Depinde de public și depinde de specificul produselor fiecăruia. Din fericire, un smartphone și un program basic de editare video sunt cam cele mai rudimentare instrumente care ne ajută să producem conținut video, iar YouTube și Facebook ne permit să îl stocăm gratuit și să îl distribuim oriunde. Dacă vrem să trecem la următorul nivel, un DSLR filmează la o calitate foarte bună, iar Adobe Premiere(Win) sau Final Cut(Mac) sunt două programe simplu de utilizat pentru editarea video. Un curs intensiv de producție video și mult exercițiu și veți deveni producători în toată regula. Nu uitați de descrieri și titluri relevante.

  • Infografice, prezentări, e-books

Am ajuns la cei din urmă dintr-o listă extrem de generică, dar pe care o vom dezvolta în săptămânile care urmează. Dacă tipul de informații pe care îl oferiți publicului poate fi explicat și prin infografice, slide-uri sau prezentat sub forma unui e-book descărcabil, nu exitați să o faceți. Este un tip de content care nu trebuie musai să apară zilnic sau periodic, poate fi creat ca bonus la conținutul pe care îl produceți în mod normal.

Cu riscul de a mă repeta: nu reciclați și nu copiați lucruri pentru că nu este în folosul nimănui. Produceți conținut text, foto, video, grafic și combinații de 4 luate câte n. Inspirația este ingredientul cheie, documentarea este piatra de temelie.

Spor la lucru!

 

 

_____________________________________

Dacă lucrezi în web development, în marketing, în project management pe zona de dezvoltare website-uri, landing pages, aplicații etc, dacă ești junior în zona de digital, media, dacă ești pasionat de ceea ce fac și de cum fac oamenii pe net, atunci descarcă gratuit e-book-ul: Experiența utilizatorului este experiența brandului.

dwld

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.