microphone-933057_1280

Unul dintre lucrurile asupra cărora insist destul de mult la cursuri este crearea unei identități vizuale corecte și autentice pentru businessurile, blogurile sau website-urilor noastre. Dincolo de construcția în sine a acestei identități, al doilea task pe care îl are orice antreprenor este să își păstreze unitatea vizuală și să rămână constant.

Această constanță nu se manifestă doar la nivel grafic. Mai important decât unitatea în imagine este menținerea unei linii comune pe toate canalele de comunicare. În esența lui, “tone of voice” (tonul vocii) este de fapt cea mai pregnantă caracteristică a ta. Tonul vocii unei companii stă la baza modului în care suntem percepuți de public.

Comunicăm la fel, dar diferit

Sună greșit intertitlul de mai sus, dar nu este. Comunicăm la fel pentru că trebuie să ne păstrăm identitatea, dar comunicăm diferit în funcție de canalul pe care vrem să transmitem informația. O insitituție financiară “vorbește” serios și sfătos pe website, dialoghează argumentat pe Facebook, oferă informații utile pe LinkedIn și publică articole complexe și explicative pe blogul companiei. Tonul serios se păstrează în comunicare, dar tipul și modul de livrare al informației se schimbă de la platformă la platformă.

 

pencils-447478_1280

Sunt companii care, prin natura activității lor și a serviciilor pe care le oferă, nu ar trebui să aibă un ton glumeț sau ironic. Chiar dacă este 1 aprilie, nu vreau să primesc de la banca mea un mesaj pe telefon în care mi se spune că mi-a lichidat cineva contul, în timp ce aș vrea să comunic prietenește cu firma care îmi asigură hostingul pentru website sau cu cei care îmi vând pachete turistice pentru vacanță.

Tonul vocii se stabilește înainte de a elabora o strategie de comunicare,, iar în alegerea lui, din punctul meu de vedere, trebuie să ținem cont de câteva lucruri:

– cu cine vorbim? Ce stil de viață și ce eroi și valori au cei din grupul nostru țintă?

– specificul afacerii mele îmi dă voie să comunic relaxat sau nu?

– dacă da, care îmi sunt limitele?

– unde voi vorbi? (Eu sunt amuzant, dar comunic pe LinkedIn. Am loc sau voi transmite o imagine gresită?)

– sunt povestitor sau comediant one-liner? Îmi construiesc un personaj fictiv care vorbește în numele companiei (MrMuscolo, instalatorul gel îți curăță bucătăria și scrie sfaturi de întreținere pe site) sau voi comunica din perspectiva unei personaj colectiv (Echipa noastră a construit o aplicație care te va ajuta să nu mai pierzi timpul aiurea pe net)?

Cu siguranță lista aceasta de întrebări nu este completă și există foarte multe lucruri de discutat și stabilit de la caz la caz. Dar nu uitați: comunicați așa cum vreți să vă perceapă cei din jur, cei din publicul vostru. Decideți dacă vreți să fiți prietenul clientului vostru, omul lui de bază, sfătuitorul lui sau partener de business.

 

 

_____________________________________

Dacă lucrezi în web development, în marketing, în project management pe zona de dezvoltare website-uri, landing pages, aplicații etc, dacă ești junior în zona de digital, dacă ești pasionat de ceea ce fac și de cum fac oamenii pe net, atunci descarcă gratuit e-book-ul: Experiența utilizatorului este experiența brandului.

dwld

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.