Îmi aduc aminte de un episod din serialul ”Friends” în care Rachel se apucase de gătit un desert și a alăturat ingrediente care nu prea își aveau locul unele lână altele. Tuturor li se pare oribil, mai puțin lui Joey care explică ”What’s not to like? Custard? Good. Jam? Good. Meat? Good.” Avem pornirea de a crea site-uri în care să îmbinăm și noi bezea cu carne tocată, să le umplem de opțiuni motivând că așa menținem utilizatorul în pagină, oferindu-i tot ce îi trebuie într-un singur loc. Uităm un aspect. Tot ce îi trebuie userului, în raport cu scopurile noastre de business.

Există o diferența între ce ar putea să facă userul și ce ar trebui să facă userul în site. Este important să vă definiți corect o serie de acțiuni pe care vă doriți să le facă el odată ajuns în pagină. Vreți să citească minim o pagină sau minim trei pagini? Vreți să se aboneze la newsletter? Vreți să descarce documente de la voi? Vreți să cumpere pantofi sau inele? Vreți să îl convingeți să interacționeze cu pagina la nivel de comentariu sau recenzie de produs sau vreți să discute cu voi pe chat sau să vă dea un e-mail?

După ce definiți toate acțiunile pe care vreți să le poată face utilizatorul în pagina voastră, nu azi, nu mâine, ci în general, va sosi momentul termenului scurt.

Dacă îl bombardați pe utilizator încă de la început cu toate lucrurile pe care le poate descoperi și face în site îl veți copleși. Nu pentru că nu este capabil să le perceapă, ci pentru că nu vede de ce ar trebui să vă analizeze atât de în detaliu. Cât timp nu sunteți studiul de caz pentru lucrarea cuiva de licență, nimeni nu va aloca suficient timp pentru a vă descoperi în amănunt. Iar o paletă uriașă de opțiuni încă din primul ecran al homepage-ului nu face decât să îl determine să abandoneze scopul pentru care ajunsese inițial în site pentru că îi este imposibil, necunoscându-vă, să prioritizeze aceste opțiuni.

Așadar, decideți ce anume este mai important pentru voi și în egală măsură pentru audiența voastră. De exemplu, dacă oferiți conținut bine documentat pe un anumit subiect atunci:

– optimizați site-ul pentru lectură,

– alegeți fonturile corecte pentru lizibilitate sporită,

– permiteți utilizatorului să se joace cu dimensiunea fontului pentru a o putea alege pe cea care îi este cel mai comodă,

– usurați-i navigarea prin site cu ajutorul unui meniu bine definit,

– oferiți-i articole relationate,

– posibilitatea de a se abona la un newsletter personalizat,

– oferiți-i mai multe forme prin care poate consuma contentul (video, foto, text, audio dacă aveți resursele necesare să le produceți) și

– încurajați-l să contribuie și el sau să distribuie pe rețelele sociale.

Dacă într-o singură pagină pe care am ajuns pentru că vreau să citesc un articol am toate optiunile de mai sus, plus posibilitatea de a cumpăra o carte, trei reclame diferite la produse irelevante pentru subiect în sine, un buton de download pentru alte materiale audio din site, linkuri către surse externe din paragraf în paragraf, fereastră de chat, pop-uri care mă invită să dau like pe Facebook înainte să trec de primul ecran voi fi obosită, probabil iritată și confuză pentru că nu știu unde să mă uit prima dată și ce să aleg. Tot ce îmi doream era să citesc un articol de fapt. Dacă era bun, îl recomandam mai departe. Dar până la Dumnezeu, te mănâncă sfinții.

A oferi un produs sau un serviciu bun înseamnă a răspunde la o nevoie a userului pe care tu o poți îndeplini cel mai bine, cel mai simplu pentru el și cel mai repede. Nu înseamnă să îi oferi ”pensiune completă” în online. Dacă pe site-ul tău am reușit să îmi rezerv bilete de avion în sub 5 minute, la un preț bun, cu cât mai puține clickuri, cu calendar bine gândit, opțiuni simplu de scanat și ales și check-out rapid, înainte să plec pe alt site să îmi iau o asigurare de călătorie, un ghid turistic sau să îmi rezerv o cameră de hotel, voi verifica dacă nu cumva pot să îndeplinesc aceste acțiuni tot la tine, pentru că funcționezi în ritmul meu.

Quality, not quantity. 

 

_______________________

Pst!

Te mai țin două secunde să îți spun că pe 23-24 iunie ne vedem la cursul Online de la A la Zen unde vorbim despre websiteuri, aplicatii, scris, public, tipuri de content, google analytics și multe altele.

Cursul ține două zile în care trecem prin toate punctele cheie utile unui Online Project Manager adevărat – website building, design, content writing, strategii, un strop de social media și analytics. Detalii și înscriere aici

Sharing is caring :)
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Written by Olivia
I am always online.